CANVIA LA TEVA VIDA, CANVIANT LA TEVA ALIMENTACIÓ

Tenir el colesterol a més de 200 és un factor de risc de desenvolupament de malalties cardiovasculars. Per això és important que el redueixis de manera immediata.

Per a això, és importantíssim portar una dieta equilibrada i, tot i que "equilibrat" pugui sonar a "avorrit", res més lluny de la realitat. Et recomanem combinar una gran varietat d'aliments (fruites i verdures, el peix blau, les carns magres, les nous ...) i treure-li el màxim partit a les seves propietats. Per començar, prova a substituir alguns dels aliments grassos pels que et esmentem a continuació.

Aquí tens uns quants consells per millorar els teus hàbits alimentaris.

  • Pren verdura a cada menjada, com a plat principal o com a acompanyament
  • Procura cuinar sense salses i millor al forn, planxa o bullit
  • Evita picar entre hores
  • L’oli d’oliva sempre és millor que qualsevol altre greix vegetal
  • Escull postres lleugers com la fruita.

Descobreix en aquesta piràmide d’aliments els més recomanats i els menys recomanats per mantenir el colesterol a ratlla. Com veuràs, pots menjar de tot... però en la quantitat justa! Aquí tens uns quants consells pràctics.

I ara que ja saps quins aliments t’ajudaran, aquí tens un parell d’idees per posar fil a l’agulla:

RECEPTES PER AL BON TEMPS ALTRES RECEPTES SALUDABLES I EQUILIBRADES